dijous, 16 d’octubre del 2008

Demà els "caçadors de bolets" seran a la Biblioteca a 2/4 de 8 del vespre

Agenda

Demà a 2/4 de 8 del vespre, a la Biblioteca municipal, l'Enric Gràcia del programa de TV3 "Caçadors de bolets" farà una xerrada titulada amb el mateix nom “Caçadors de bolets”.

Potser un bon moment per demanar-li d'on surt això de "caçar els bolets" quan aquí Taradell sempre els hem anat a "buscar" o a "collir". Parlant d'aquest tema, us deixo amb una reflexió trobada al bloc "Pessigant núvols a estones" del taradellenc Aleix Solà.

La nota es titula "Tocat del bolet" i comença aixi:

Primera incursió boletil (o volàtil) de la temporada. Tinc la sensació que m'equivoco. Equivocat, en general. O de bosc, o d'activitat, o de vida. Jo he buscat bolets en una altra vida, i no era així. Perquè jo els bolets els busco, no els caço. Per caçar-los crec que primer haurien de fugir, i fins el moment no els he vist parir dues cames i apa, a córrer. No subestimem el fong, que per naturalesa no li va el tema maratons.

M'agradaven els bolets de l'altra vida, la de quan jo sumava no gaire més de quatre pams i algunes unces. Cistell, entrepà de truita, botes sense gore-tex.(+ Llegir més)