dilluns, 20 d’abril del 2009

Mort Jordi Coll, l’últim escloper de Catalunya

Noticies

Agenda

El taradellenc Jordi Coll, l’escloper de Taradell, va morir ahir a la matinada a l’edat de 78 anys.

Segons consta en el cens d’artesans de la Generalitat, en Jordi era l’únic escloper que quedava a Catalunya, un ofici que tot i que va aprendre quan només tenia 13 anys, no va ser fins els 55 anys, desprès de 28 anys treballant en una fabrica, que va tornar a dedicar-s’hi.

En Jordi Coll va rebre l’any 2003 la distinció de Mestre Artesà per part de la Generalitat de Catalunya en un acte celebrat al Gran Teatre del Liceu de Barcelona on es van homenatjar 600 artesans.

L’any passat, en el marc de les festes dels Tres Tombs, els Tonis de Taradell li van dedicar una exposició que estava composada per tots els utensilis, eines i esclops que en Jordi havia anat recollint al llarg de la seva vida. Val a dir que durant dos dies en Jordi va atendre a tothom que volia parlar sobre el seu ofici al mateix Centre Cultural. (noticia)

L’Ajuntament de Taradell va enviar ahir una nota de premsa comunicant la malaurada noticia i destacant el reconeixement que l’art de l’escloper tenia arreu del País i les demostracions de com és realitzaven els esclops que feia a totes les fires a on anava.

Els funerals seran avui a les 10 del matí a l’església de Sant Genís de Taradell.
Foto extreta de Drac.Com

1 comentari:

Daniel ha dit...

Ostres !!!

M'acabo d'assabentar.

Quin greu!

Ell havia apres a fer esclops treballant en el taller que el meu avi havia tingut a Taradell i d'aquí n'havia quedat relació amb la meva familia.

Vaig conèixer en Jordi, quan jo era un marrec, i era una persona que sempre m'havia fascinat.

Es perden moltes coses amb la seva mort.

Una abraçada per la seva familia.