dimecres, 23 de desembre del 2009

Resum del desembre de 2009



Opinió - Ramon Homs i Miralpeix

(Article Publicat al bloc d'en Ramon Homs)
http://rhm2010.blogspot.com



He passat un primer bloc de curses durant el mes de Desembre, amb proves de Copa d’Europa a Pitztal i Küthai (Àustria).

A Pitztal, tal com s’explica al bloc, el temps ens va condicionar bastant. De fet, de quatre proves possibles només en vam córrer dues. El Divendres 11, vam arribar a fer la primera màniga, però entre la neu i el vent, el metge de la carrera no es va fer responsable del que podés passar en la segona màniga. A la primera se’n van endur un amb helicòpter, i pel vent, a la segona no podia pujar. Tota la direcció de la cursa, i pel que havia dit el metge, va decidir suspendre-la.

El Dissabte, amb l’Eslàlom Gegant va fer millor dia, potser vaig fallar una mica a la primera màniga i en la sortida, i em va condicionar amb algun segon al temps final. Una 18ena. posició, com s’explica al bloc en anteriors edicions.

Diumenge 13, el Súper–Gegant, 19è. Va ser l’únic dia de sol, tot i el fred. Això va ajudar per la visibilitat de la carrera. Malauradament, en la pre-temporada no havia entrenat suficient el Súper-Gegant, és difícil amb el tema velocitat, tenir una pista tancada, llarga i amb bona neu i visibilitat.

En tots els dies, es respirava un ambient de carreres, any pre-paralímpic. El Diumenge 13, en els resultats, podeu veure que hi va haver 2 primers, amb iguals dècimes i centèsimes. Igualment amb la meva posició i respecte del meu temps, érem jo i tres més en el mateix segon. Tot plegat molta cursa.

Küthai va ser diferent, primer de tot el temps em va condicionar molt. Tots els dies voltàvem els -25º C. Van estar apunt de suspendre una cursa pel fred. Segons el reglament, a - 30º C ja hi ha perill d’hipotèrmia, i s’hagués suspès. No va ser així.

Tot i ser Copa d’Europa, per la gent que érem, era més Copa del Món que res més. Això es un handicap important, doncs si l’haguessin definit com del Món, la competició no té penalització, aleshores, només sumen els punts pels segons de més que fas respecte del primer. Potser m’hauria ajudat més?

Pels resultats que es descriuen al bloc, us he de dic que no n’estic massa satisfet, més que per les posicions, pels segons que vaig quedar respecte dels primers. Això ajuda poc a rebaixar posicions respecte del rànquing internacional d’esquí alpí adaptat (http://www.ipc-alpineskiing.org/Point_Lists/).

Dues Copes d’Europa que han vingut molt marcades pel temps. De 8 possibles curses, en vam córrer 5, Un Gegant i 1 Súper a Pitztal, i 2 Slaloms i 1 Gegant a Kuthai.

Aquests dies, he de mirar de reposar una miqueta fins a Nadal, i després tornar a entrenar més i millor mentre definim el calendari de curses internacionals pel mes de Gener i primers de Febrer.

Ja us explicaré com va.

Molt Bon Nadal i Feliç Any 2010!

Més informació al bloc d'en Ramon

Els espònsors d'en Ramon són: