dilluns, 11 de juny del 2007

L’Alzina del Pujol

Dels 194 arbres monumentals que hi ha catalogats a Catalunya, a Taradell en tenim dos. L’Alzina Pluricentenària del Pujol (Quercus Ilex Subsp. Ilex) i el Plataner de la Font Gran (Platanus x hispanica).

A Catalunya és consideren arbres monumentals els exemplars que ja sigui per les mesures excepcionals dins de la seva espècie o be per la seva edat, història o particularitat científica, són mereixedors de mesures de protecció segons els experts de la Generalitat.

Si vols anar a veure-la, pots arribar-hi seguint el sender de Taradell PRC-42 però en direcció contraria ja que és troba just a la part final del recorregut. Si vols anar-hi de manera més directe cal que vagis fins a l’ermita de Sant Quirze, a la urbanització de la Roca. Davant de l’ermita hi ha un camí senyalitzat amb franges blanques i grogues (PRC-42) que cal seguir en direcció a la Codina tot creuant un petit rierol. Al cap d’uns 300 metres, just al costat de l’antiga pista de tennis de la Codina, hi trobaràs un trencant a mà esquerra que s’enfila entremig d’alzines. Cal que caminis uns 10 minuts per l’alzinar i de seguida arribaràs al Pujol. L’Alzina és just davant de la masia.

Si vols anar encara més ràpid sempre pots pujar amb cotxe per la carretera de Viladrau i al principi de la collada trobaràs un trencant a mà esquerra amb un rètol identificatiu del Mas.

L’Alzina del Pujol és un dels 21 Quercus Ilex Subsp. Ilex considerats arbres monumentals a Catalunya.

L'Alzina està situada just al costat del Mas el Pujol.

Rètol identificatiu de l'alzina pluricentenària que trobareu just al costat del Mas.

Anònim ha dit...

A sota de l'Alzina hi ha una font i uns bancs i una taula de pedra on es pot prendre la fresca.

Aixó sí, vigileu amb els gossos del Pujol. Són petits, però tenen força mala bava. (;-P)