divendres, 13 de març del 2009

FORUM: Taradell diu no a l’aeroport


Forum

Conservant els comentaris que s'han produït a la noticia de "Taradell diu No a l'aeroport" d'aquest mati i amb la idea d'enriquir l'interessant debat que al llarg del dia d'avui s'hi ha anat produint en aquesta noticia, obrim aquest fòrum per concentrar totes les opinions del bloc en una sola noticia i fer-lo d'aquesta manera més amè.

Comença amb 8 interessants comentaris. Si hi vols participar ves a comentaris o fes click al damunt del títol i després ves a Publica un comentari. Digui la teva!

26 comentaris:

Anònim ha dit...

Es lamentable el que va passar ahir a Can Costa i Font de Taradell, jo hi vaig ser i vaig sentir una desolació total veient com es prenia una decisió precipitada (que no vol dir equivocada) davant d' una proposta totalment mancada d' informació i sense ningú del sector economic, sindical o fins i tot Consell Comarcal que aportes quelcom objectiu a aquesta proposta.
Es indignant i crec que l' alcalde no podia pendre cap altra posicionament que el que va pendre. Tanmateix crec que ho va saber portar exibint un aire patriotic amb un resultat previsible. Dons va semblar que era un avió (mai més ben dit) que s' anava a estrellar i l' alcalde va aconseguir que ningú es fés mal en caure.
Bé, espero que la decisió presa no ens passi mai factura.

Anònim ha dit...

dons perquè no donaves la teva opinió allà.

Anònim ha dit...

Perquè va ser una "encerrona", potser?

Anònim ha dit...

Crec que un estudi previ com cal sobre una possible ubicació de un aeroport a Osona, mai hagués tingut coma resultat una ubicació al terme de Taradell...ingressos extres, nous llocs de treball tot era un miratge en base a un estudi incomplet amb una conclusió errònia.L’alcalde ho va fer francament bé.

Anònim ha dit...

Jo no vull l’aeroport però lo d’ahir va ser una farsa. D’assemblea de vilatans, com diuen a la Catalunya Ràdio, no en va tenir res i de reunió informativa ben poc. Només hi va haver informació pel no, cap representant de la cambra del comerç, cap polític, cap visió diferent a la orquestrada... només gent que no hi estava d’acord... em vaig informar ben poc, i fins i tot l’alcalde al final treu un discurs escrit i preparat dient que No. Però si el portava escrit! Així que hi fem aquí senyor batlle? El pallasso? Veníem a aprendre? Doncs jo vaig aprendre ben poc, veníem a decidir? Però si estava tot decidit!

A més era una assemblea de Taradellencs o d’osonencs, perquè hi havia més gent de Malla que de Taradell. Gent de Malla per tot arreu que ens venia a donar lliçons de solidaritat. Per favor, quina indignació! Però si són els mateixos que van posar la incineradora al costat de Tona i jo no recordo que fessin cap “assemblea” i convidessin els veïns de Tona a defensar la seva opinió. I diuen: “Felicitem a la gent de Taradell”, quina barra! doncs jo no els felicito a vostès perquè parlen de sostenibilitat però només quan els convé perquè és sostenible per un poblet com Malla un supermercat com l’Esclat? Doncs no! És sostenible gràcies al comerç de Taradell! Ens han convocat als taradellencs a cap “assemblea” per decidir si ampliem o no l’Hipermercat? Oi que no? Doncs això no és just i no és sostenible. Tots els ingressos econòmics són per vostès i nosaltres ens emportem els problemes... com ho fem això senyor Muntal? Tirem enrere l’ampliació?

Anònim ha dit...

Perdoneu que discrepi, però jo penso que ahir a Can Costa i Font vàrem rebre una lliço de civísme i de bon fer, tant per part del poble, com de l'Ajuntament, com del propi alcalde.
La plana no es només de Taradell i penso que tothom que està afectat per un tema d'aquesta magnitut ha de poder dir la seva. Qui no hi va anr va ser perquè no va voler.Es en aquest sentit que Taradell és un exemple a seguir.
Endavant Tardell!

l'amic de Taradell ha dit...

No va ser una mostra de civisme, va ser una mosta de cinisme.

Imagineu per un moment que algú hagués tingut la gosaria de donar alguna opino a favor del SI, la sala sens dubte se’l menja.

Ahir Taradell, va donar una imatge de poble governat amb el cor i pensant en les pròximes eleccions.

Van portar un pobre tècnic i el van deixar sol davant dels lleons, però ningú ens va informar de res, ni que suposaria econòmicament, socialment o políticament un aeroport per Taradell.

Jo no ser si Taradell ha optat per l’opció correcte o no, però ens queixem que no tenim un bon tren, ni una bona estació, segur que tindríem més possibilitats de tenir un bon tren si tenim infraestructures a servir que si no les tenim.

I parlen de trens, que crieu que hauria dit el poble si fa cinquanta anys, amb una assembla semblen a la d’ahir, ens haguessin preguntat si volíem el tren?

Anònim ha dit...

Jo entenc que en més ocasions s'hauria d'escoltar el poble. Però, segurament, també es farien menys coses perquè dir no és més fàcil. Si més no, en temes tan importants com l'aeroport s'haurien de fer actes com els d'ahir.

Respecte a si l'acte va ser una farsa, jo crec que es va entendre malament. De fet, s'ha entès malament des del principi. Ahir no es podia explicar un projecte, perquè no hi és. Des de fa una setmana s'ha dit que la ubicació ideal per a un possible aeroport a Osona era Taradell en base a un estudi. Però això, no volia dir que Taradell tindria segur un aeroport, sobretot, perquè la candidatura d'Osona havia de competir amb Igualada i el Bages.

Si algú volia sentir que l'aeroport tindria tres cafeteries, dues botigues, etc... i aportaria x milions de negoci, entenc que quedés decepcionat. Però també va quedar clar que altres aspectes com el nombre de vols dependria del gestor privat que explotés l'aeroport. Per tant, ja ens poden dir que hi haurà sis vols al dia, perquè potser al final per fer-lo rendible potser n'haurien aterrat més.

Ahir no dèiem no a l'aeroport (en el fons sí), sinó en primer terme dèiem no a presentar la candidatura de Taradell per l'aeroport. Aquesta infraestructura es farà però en algun altre lloc de Catalunya.

Per cert, de taradellencs n'erem molts, no només presencialment, sinó també a través de firmes.

Anònim ha dit...

Un pagès del Vallès.
Felicitats, vareu pendre una decisiò, crec molt encertada.
Promeses, les que vulgeu, ara temps al temps. Aqui tenim l'experiencia de Quatre Camins."No recomenatble"
Taradell te uns paratges envejatbles.
Els arbres, a vegades, no deixen veure el bosc.
Pocs pagesos que quedan...

Anònim ha dit...

A l'amic de Taradell (no deu conèixer ni estimar massa el poble ) dir-li que el que si que és "cínica" és la pregunta que fa: que hauria dit el poble si fa cinquanta anys, amb una assambla semblant a la d’ahir, ens haguessin preguntat si volíem el tren?.
Senyor, ja fa més de 100 ANYS que per Taradell i passa el tren!!. I mes o menys, cinquanta de la construcció del baixador de Montrodón.
Ara el que cal es la doble via.

Felicitats a l'Ajuntament i als afectats per com s'ha portat el tema. L'assamblea d'ahir va ser una mostra d civísme.

Anònim ha dit...

Una Taradellenca estafada

Ahir jo anava a una reunió informativa(jo era de les que no havia signat, considerava que no tenia prou informació) i quina va ser la meva sorpresa quan el Sr. Batlle va presentar els ponents, a favor del SI no hi havia ningú( encara no sé si el Sr. Arisa no va voler venir o no va ser comvidat); per tant d'informativa res de res i jo continuo sense saber que tindria de bò l'aeroport coporatiu per al poble de Taradell. Quina llàstima vaig sentir quan el Sr. Batlle al final VA LLEGIR QUE EL POBLE DE TARADELL NO VOLIA L'AEROPORT, HO PORTAVA ESCRIT!!!!
Ni reunió informativa, ni votacions, quina estafa tan descarada.Jo encara no sé si estic a favor o en contra ja que hem falta la meitat de l'informació.
Considero que les coses s'haurien hagut de fer d'una altra manera:
- primer una reunió informativa de veritat amb totes les parts implicades
-segon, unes votacions secretes al cap de quinze dies.

UN altre tema al que també vull fer referència i es que quina llàstima que la plataforma contra l'aeroport no tingués uns representants de Taradell i no dues persones de Malla que ens varen suplicar per favor que diguéssim no.Hauríem hagut de seguir el seu exemple envers el comerç de Taradell quan aquesta setmana s'ha aprovat l'ampiació de l'Esclat i no ha atès les supliques dels nostres comerciats. La pista de l'aeropor s'haria carregat 36 llocs de treball, però la desaparició del comerç de Taradell no té cap importancia.QUINA VERGONYA!!!!!!

Una altra cosa a mi ja m'agradaria ser propietaria de dos quilòmetres de sòl agrícola amb les caracteritques de les que té el terreny on es volia ubicar la pista ja que segons sembla es com la cova d'Alí Baba, si això fos cert la Plana de Vic estaría coberta d'or i no plena de fonts contaminades ni plena de merda.

Anònim ha dit...

Ahir vaig veure el debat del 9TV i em va agradar força l'Arisa. El vaig veure honest i treballador. Els dos que semblaven que hi tocaven més van ser els dos a favor de l'aeroport: Arisa i Guixà. El del GDT va ser lamentable. Va ser el primer debat seriòs sobre l'aeroport que he vist i va guanyar el Si de carrer.

Anònim ha dit...

Taradellenca estafada, jo em sento una mica com tu: d'informativa en va tenir ben poc aquella reunió. Malgrat tot, la meva opinió en contra no va canviar. I vaig signar. El no del discurs final de l'alcalde reconec que, malgrat estava preparat, sí, em va agradar. Vull pensar que no només estava fent campanya a dos anys vista ...
Conec bé els terrenys, conec la gent que hi viu, estic en el món de pagès i sé del que parlaven els dos testimonis. Només dir-te que un és de Malla però l'altra viu en una de les masies afectades a tocar de El Gurri. I recomanar-te que escoltis els videos de la xarxa amb les llàgrimes de la senyora del Colomer ... res més.
Sort que el seny es va imposar.

Anònim ha dit...

Jo també vaig veure el debat. La meva impressió va ser que el president de la cambra de comerç venia fum, o millor dit, querose,augurant una hipotetica feina per als nostres NETS. Les idees brillants que sembla que te, les te d'aplicar per sostenir l'actual teixit empresarial, no pas fer volar coloms i proposar acabar de destruir el que tenim.
L'alcalde i el DGT van exposar idefensar molt be les seves idees, i l'Arisa...com sempre.

Anònim ha dit...

A Aquestes persones que sembla que s'han quedat amb regust de boca per no tenir prou informacio sobre les avantatges d'un aeroport, des del mes profund respecte els hi suggeriria que ells mateixos preguntin a algú que tingui aquesta experiència. Que es posin en contacte amb algun vei de Badia del Valles o San Quirze del Valles, per exemple, per no dir del Prat de Llobregat o Gava. Segur que es quedaran més convençus de l'encert de la decisió. Jo ho vaig fer, i ara no tinc ni un dubte.
Per cert, si consideren que les firmes presentades i les entitats que donaven suport al no, no son significatives, llavors ja no sé que es significatiu.
Endavant Taradell!

Anònim ha dit...

A mi també m'ha quedat un cert regust a la boca, un regust amarg, tot i que el Sr. Alcalde va dir que el caramel era molt llaminer.Jo voldria saber com de llaminer era. Qui m'ho pot explicar? Gràcies per endavant si algun blocaire m'ho pot explicar. També dir que la història de dimecres no té res de democràcia més aviat sembla una dictadura bananera.

Anònim ha dit...

Respecte del comentari del suport de les signatures jo penso que només haurien de tenir validesa les de la gent de Taradell, ja que sóm nosaltres qui hem de decidir el nostre futur , no els de Malla ni els de Tona ni els de Centelles....Tambe voldria afegir que el dimecres la majoria de la gent que va parlar ni tan sols era de Tardell i la meitat de la sala tampoc. També vull fer esment al fet de que es va considerar que tothom que era a la sala hi estava en contra i això no es veritat, n'hi havien que hi estaven a favor (pobres d'ells si haguéssin obert la boca), o gent com jo que volia informació i encara no la tinc.
Moltes gràcies per poder-nos expresar lliurement, això si que és democràcia.

Anònim ha dit...

I perquè ens hauria de passar factura, la decisió? Jo visc poc a Taradell, però m'estimo molt aquests paisatges, amb bogeria i penso que estan per sobre dels diners. La simple possibilitat de veure tots els terrenys del voltant del Colomer arrassats, algunes masies desaparegudes, l'ermita de Sant Joan del Prat fora del mapa, els camps, els camins, els ocells, etc., ja era prou com per dir no. Quina informació més voleu? És que no entenc perquè ara ens hem d'enfadar perquè no hi ha hagut prou informació. Es tractava d'una candidatura, per això ha estat relativament senzilla de tombar. En canvi, si realment s'hagués tractat de la ÚNICA OPCIÓ POSSIBLE A TOT EL PAÍS, llavors no hi haurien valgut les nostres paraules ni els nostres sentiments, com en el cas de la MAT. Us hauríeu d'alegrar de la facilitat que hem tingut per dir no. A mi no m'ha calgut gaire informació per tenir clar que aquest aeroport era l'inici del final del poble tal i com sempre l'hem entès.

Anònim ha dit...

Us heu adonat taradellencs que aquesta infraestructura de l'aeroport que ens volien encolomar és tant fantàstica que ni els de Manresa la vòlen.
Apa , a engatussar a un altre.
Visca Taradell.

Anònim ha dit...

Acabo de llegir un comentari que diu que a Manresa tampoc no el volen, però us haig de dir que a Odena estan contents com si els hi hagués tocat la loteria.Són maneres de veure-ho.
A nosaltres potser ens donaran una presó que hi ha en joc o una bassa de purins.

Anònim ha dit...

No puc dir que estigui ni a favor ni en contra de l'aeroport, peró veient com ha anat tot, em decanto cap al si. Hi ha molta gent que està en contra de tot, tant és el que sigui, sensillament diu no. Estem en una situació econòmica bastant dolenta, i ens hauriem de plantejar racionalment totes les possibilitats que trobem per millorar-la; l'aeroport és una d'aquestes posibilitats, i nosaltres ni tant sols hem ficat sobre la taula els pros i els contres. Hem tirat pel dret dient un no rotund, sense cap mena d'intenció d'escoltar si hi ha alguna part positiva. Espero que si ens torna a pasar per davant alguna altre oportunitat per davant la mirem amb uns altres ulls

Anònim ha dit...

Si no vigilem bé, molt bé als de l'ajuntament, segur que buscaran alguna altre manera de fer diners...
Els hi ha surtit malament:una fabrica de pinsos, un magatzem logistic, una ampliació del barri de Montrodon... un aeroport.
Amb l'aeroport, em tingut molta sort que els pagesos es moguessin, l'alcalde no volia aquesta moguda, ara li han fet un favor, pero ell volia l'aeroport, eren molt diners, molts, pero con que la gent del barri de Montrodon va ser més rapida que ell, a sigut prou habil per fer-se l'heroi, repeteixo, gracies als pagesos, l'alcalde els ha utilitzat.
Pero atenció, hem d'estar alerta perque de segur que el tornaran a tentar, i ell, per els diners, es molt debil, li agraden massa!

Anònim ha dit...

A mi em sembla que tot plegat ha estat mal plantejat. El primer que es necessita és saber quin model de poble, comarca i país volem. Si la comarca i Taradell vol créixer amb empreses i llavors cal un aeroport, es fa, però el què no pot ser és que ens plantifiquin un aeroport destruïnt paissatge, fauna i flora (que aquest també podria ser un altre model de poble i de comarca)i llavors no vingui cap empresa, i no tindriem ni llocs de treball ni ecologia per atreure també visitants i per nosaltres mateixos.
D'altra banda també crec que encara que no siguis de Taradell tens tot el dret a opinar i signar, ja sigui per solidaritat o bé perquè creguis que el tema t'afecta.

Anònim ha dit...

No, No i No!

1.- No a l'aeroport. Ni ens cal, ni ens ho hem plantejat mai. Definim on vol arribar i ja veurem si ens cal o no un aeroport per arribar-hi.

2.- No a la reunió/assemblea. Si l'alcalde ho tenia clar (tal com va demostrar en el seu discurs) no calia muntar el "paripé" que va muntar. La reunió-assemblea va ser un insult a la democracia i a la inteligencia. Molta gent hem quedat ben ofesos perquè ens hem sentit utilitzats. Oi que ho tenia clar, doncs endavant amb el NO! i si vol fer l'assemblea que ho sigui de debò i, després d'estar ben informats, la gent de Taradell pugui votar.

3.- No als discursets de Malla. No a les lliçons de solidaritat i sostenibilitat de Malla. Esclat, ampliació Esclat, Inicineradora... voleu més? Em vaig sentir manipulat per aquesta gent hipocrita que tenim per veïns!

Anònim ha dit...

La vida es mou, la manera de guanyar-se la vida canvia. Ni s´han sospesat les avantatges,no vull dir que s´hagués de fer, però s´han d´analitzar els fets a llarg termini.
Malla és una cosa i Taradell una altra.
El NO pel No no veig que ajudi a ningú.

Anònim ha dit...

El que no m’agrada es que des de l’anonimat i d’impunitat es falti al respecte a gent que no coincideix amb la nostra posició sobre l’aeroport.

Una opinió, la que sigui, s’ha de poder exposar lliurement, a cara descoberta, en aquest cas amb nom i cognoms. Si no es així pot crear confusió.

Per això signo, sempre ho faig, aquest comentari.