dimecres, 26 d’agost del 2009

En Toca-Sons troba la mort a Taradell

Festa Major

En Toca-Sons aquesta vegada no se'n ha sortit i ha trobat la mort a Taradell.

El bandoler ha entrat a les 7 de la tarda al poble i ha saquejat i atemorit tota la població fins que a la Plaça de les Eres ha estat pres pel poble i el sometent.

Malgrat haver estat jutjat i condemnat a la forca, el bandoler s'ha escapat de la justícia gràcies a la seva companya que ha malferit al botxí. Tot i així quan marxaven a buscar la seva quadrilla ha aparegut la Mort i ha dit que el venia a buscar, malgrat la insistència de la seva companya en Toca-sons ha desaparegut en la fosca de la nit.

Vídeo-Resum de la Festa

10 comentaris:

Verdaguer ha dit...

Enhorabona Trilla! Quin gran Toca-sons!
Que se l'endugués la mort, vol dir que l'any vinent no tornarà??
Sap greu, perquè és una festa molt afinadeta, si no fos pel personatge dels pimientos i pel judici que ha tornat a patinar del tot (excepte l'esbart i el Sagal!). Un fi de festa que deixa un mal gust de boca injust pel global de la celebració...
He creat un grup al Facebook: "Jo també vull abolir el judici de la festa del Toca-sons a Taradell".
Adhereix-t'hi ja!

carles ha dit...

Hola Verdaguer.
M’agradaria que acceptessis en Toca-sons al teu Facebook, per tal de poder veure quanta gent està d’acord amb anul•lar el judici.I si son més que les que venen a Can Costa i als hi agrada, potser el treurem.I si tens cap idea per millorar quelcom, serà molt ben rebuda. Més val sumar que restar, no??
A mi per exemple no m’agrada el tipus de música que posen a les carpes i no per això demano que les treguin o posin la que a mi m’agrada. Les carpes estam molt be i al jovent els hi agrada.
Doncs ja ho saps, esperem la teva col·laboració. Una atenta salutació.

Verdaguer ha dit...

Ja, ja... Ara que ho dius, Carles, no estaria malament abolir les carpes... ja,ja.
No es la meva intenció polemitzar. Només donc la meva opinió personal. Ja se que sempre tinc l'opció de no anar a veure el judici (A les carpes no hi vaig, com tu...).
Per mi, el principal problema és la transició de la festa (recorregut pels carrers, soroll, fum, festa, cercavila, sardanes, disfresses, jocs, participació, etc.) cap a espectacle de teatre amateur (judici i fi de festa). M'explico: l'emoció i el ritme de la festa va de dalt cap a baix. La preparació del dia abans al Pujalo ha estat un gran encert, per escalfar. El punt d'emoció àlgid és quan en Toca-sons entra a Taradell (incògnita, emoció, sorpresa); el recorregut i la sardana a les Eres és una part de la festa molt xula.
A partir d'aqui, em sembla que tot es talla: la transició cap a can Costa, els focus, els micròfons fan de punt-i-apart.
Els organitzadors dónen la responsabilitat del que hauria de ser la "traca final" a actors amateurs que amb focus i micròfons encara es veuen més desamparats i a la mercè de la seva memòria traïda pels nervis.
Repeteixo, no vull polemitzar. No critico res ni ningú. Aplaudeixo la dedicació de tothom. Només aporto una opinió personal i subjectiva per si això interessa als organitzadors.
Estic segur que molta gent no pensa com jo. Potser la majoria. Ja em sol passar. No em preocupa.
La culpa de les coses no es sempre de la pluja.

Carles ha dit...

Hola Verdaguer.
Primer de tot ningú no ha donat la culpa de res a la pluja.
La pluja solsament pot deslluir un acte o fer que es tingui que suspendre.
Els organitzadors donen la responsabilitat, com molt be dius, a uns actors amateurs que sota el meu punt de vista, el dels meus companys de la junta i de molta més gent ho fan fenomenal.
Hi posen tota d’il•lusió del mon i no hi ha prou paraules per agrair el que fan.
Son 327 persones les que enguany han dedicat una bona part del seu temps a la festa d’en Toca-sons i totes i cadascuna d’elles tenen molt de mèrit per fer al que han fet i de la manera que ho han realitzat.
Jo tampoc vull polemitzar, ni molt menys, és més quedes convidat a participar amb la junta per aportar amb positiu. Acceptarem be bon grat tota mena de consells, idees i millores (que de ben segur ni ha moltes).
Abolir les Carpes estaria malament molt malament, abolir, abolir, abolir per més que repeteixo aquesta paraula més malament em sona, te un caire dictatorial, o amb mi o contra mi, si no és bo per mi no ho és per ningú.
Respecta a la teva opinió personal i subjectiva a la junta no l’interessa, com pots comprendre treure el judici no es una bona opció. Però et repeteixo que quedes convidat a participar a l’organització de la festa.
Per cert, no se del cert qui ets, de Verdaguer ni ha molts, i quant et vagi recorda d’acceptar en Toca-sons al Facebook.
Adhereix-te ja!!! a sumar i no restar. Fora l’abolició!!! Si al canvi i les millores.
Siau.
Carles Camps. Membre de la Junta d’en Toca-sons.

Anònim ha dit...

Verdaguer, he buscat el grup al Facebook i no l'he trobat. L'has creat de debó? pots passar l'adreça?

Verdaguer ha dit...

Ho sento Camps.
Lamento que a la junta no li interessin les opinions personals(que per definició son subjectives) d'un taradellenc que estima la festa i qui la fa possible.
Lamento que un destacat membre de la junta no encaixi que algú li comenti que una petita part de la festa s'hauria de replantejar.
Al judici no hi participen les 327 persones.
Lamento que no se'm entengui que no en faig responsable a cap d'ells. És, precisament, per la il.lusió i l'esforç que hi posen els que hi surten que em sap greu el resultat (repeteixo: de la part. No del TOT).
Lamento que no se'm entengui la ironia de la pluja, ni la de les carpes i fins i tot la del grup del feisbuc. (Per no abolir, no aboliria ni el birracrucis, que cada any atrau 15 o 20 nanos a pixar-se a la porta de casa meva!)
Lamento que algú que es pren els comentaris del públic tan a la valenta (que li impedeix veure que la paraula abolir pot referir-se a coses bones per a la humanitat com els toros, la esclavitut, el treball infantil, la fam, les guerres...), tingui alguna responsabilitat a la junta del T-S.
Gràcies i perdó per haver-vos fet perdre el temps llegint-me i comentant-me.
Endavant amb la festa!

Carles ha dit...

Hola Verdaguer.
Les opinions personals si que interessen i molt. Recorda que ja has estat convidat a dir la teva.
El que no interessa és abolir el Judici . Solsament és això. Al igual que jo no he entès la ironia de la pluja, tu no has entès la del abolir. Jo no soc ningú destacat a la junta i no m’ho he pres a la valenta, únicament he comentat igual que tu i amb cap ànim de molestar ni molt menys. No vull fer d’això una disputa personal, no crec que sigui la teva intenció al igual que no és la meva. És possible que sàpigues qui soc jo, si més no en tens una referència. Per tant si vols en podem parlar, jo no puc fer res ja que no se qui ets. Repeteixo, no era la meva intenció molestar, ni fer polèmica. Una salutació.
Siau.
Carles.

Anònim ha dit...

Escollir en Miquel Trilla com a Tocasons un gran encert, però potser o se si es possible, s'hauria de poder disposar de microfon per tot el recorregut, perque els comentaris d'en Miquel s'haguessin sentit i ens ho haguessim passat encara més be.
Gràcies els 327 organitzadors i ànims.

Anònim ha dit...

Crec que gent com vostè, Sr. Verdaguer hauria de callar aquesta boca tant gran que tens perquè no tindria pas collons d'organitzar una festa com la que fan aquests membres. Per tant, deixi de parlar de suprimir coses que aquestes coses ja les dicideixen que les han de dicidir i vostè hauria de donar opinions per el bé de la festa i no pel mal !

Tots els Taradellencs creiem que aquesta festa té una base, que és l'ENTRADA - ROBATORI - JUDICI I SENTÈNCIA. A partir d'aquí es poden fer variants de la Festa però no trancant el fil que van impulsar els primers organitzadors i com va seguir l'antiga comissió formada per el Sr. Lluís Verdaguer ( Excl. Alcalde de Taradell actualment ) on crec que vostè no és pas familiar perquè seria una falta de Respecte en vers ell tal com antic membre de la Comissió.

Carles i companyia, continueu endavant amb la Festa que us ho curreu molt ! Us felicita...

Un vilatà del Poble.

Anònim ha dit...

Com a membre d'entitat tinc de donar la raó a l'Anonim de dalt. Si vostè és tant Taradellenc com diu, hauria de saber que la festa té la base com molt bé diu a dalt: L'Entrada, els Robatoris, el Judici i la Sentència.

Poder vostè, Sr. Verdaguer no es tant Taradellenc del què ens pensem perquè sobre tinc entès al nostre poble que és diguin Verdaguer només hi ha la familia del nostre Alcalde i cap més. Podriem dir que de la familia de l'Alcalde vostè no té gaire perquè com molt bé diu a dalt li tindries un cert respecte a la festa com antic organitzador.

Podries tenir l'amabilitat de dir que vostè de fora i si és tant Taradellenc podria donar la seva identitat perquè de Verdaguer no crec que s'ho digui.

Lluís.