dimecres, 8 de febrer del 2012

El popular Richard serà el pregoner del Carnaval de Taradell

Notícies
Per segon any consecutiu, Ràdio Taradell serà l'entitat encarregada d'organitzar la rua de Carnaval el proper 25 de febrer. Entre les novetats hi ha el canvi de recorregut i l'horari, ja que la concentració de carrosses s'avança i començarà a les 6 de la tarda. Ja hi ha una desena de carrosses inscrites i la intenció és superar les 25 carrosses participants de l'any passat. El pregó anirà a càrrec del popular Richard.

Aquest any, la concentració de carrosses s'avança una hora i serà a les 6 de la tarda. Com sempre, es farà al monument de l'Atlàntida i, una hora després, es llegirà el pregó que donarà el tret de sortida a la rua de la disbauxa.

El recorregut de la rua també s'ha modificat pels canvis de circulació i les obres al centre del poble. Així, les carrosses passaran per la carretera de Balenyà, el passeig de Sant Genís, la carretera de Mont-rodon, el passeig Domènec Sert, la carretera de Balenyà, el carrer de la Vila, el carrer Catalunya, l'avinguda Montseny, el carrer Sant Sebastià, la plaça de les Eres i la carretera de Balenyà. La rua acabarà, altre cop, al monument de l'Atlàntida.

El jurat estarà al mateix lloc

Just a l'entrada del Centre Cultural Costa i Font, hi haurà el jurat, que valorarà les tres millors carrosses. El formaran el pregoner; el director general de Joventut de la Generalitat, el taradellenc Toni Reig; la regidora de Cultura de l'Ajuntament de Taradell, Lluïsa Sañé; l'excolキlaborador de Ràdio Taradell Toni Casassas, i els organitzadors d'altres carnavals de la comarca. Els premis es repartiran quan acabi la rua, durant un sopar que es farà a Can Costa.

Un cop acabi l'exhibició de carrosses, el Carnaval continuarà a Can Costa. Primer, a la sala gran, on es repartiran entrepans pels membres de les carrosses i es lliuraran els premis a les tres millors carrosses. I, a partir de les 11 de la nit, la festa acabarà a la Carpa de Can Costa. El preu de l'entrada anticipada és de 5 euros (es poden comprar al Bar de Can Costa i a Ràdio Taradell) i de 8 euros a taquilla.

Inscripcions i normes per les carrosses

Les inscripcions de carrosses s'acaben el 22 de febrer. Es poden fer a les oficines de l'Ajuntament, al Bar de Can Costa i a través de www.radiotaradell.net. El mateix dia 25 es sortejarà l'ordre amb què sortiran les carrosses. El sorteig es farà en directe per Ràdio Taradell a dos quarts d'1 del migdia.

Aquestes són les normes que hauran de seguir les carrosses:

1. La rua de carrosses i comparses tindrà lloc el dissabte 25 de febrer de 2012.

2. La inscripció es pot fer fins el dia 22 de febrer, personalment, a les oficines de l'Ajuntament de Taradell, al bar del Centre Cultural Costa i Font o a través d'internet a www.radiotaradell.net

3. Qualsevol informació sobre l'acte podeu trucar als telèfons 679905649, 600583919 o 699396990.

4. Totes les carrosses hauran d'estar concentrades al Monument de l'Atlàntida a les 18h.

5. Cada carrossa que no sigui a l'hora indicada a la norma núm. 4 serà penalitzada. La penalització consistirà a deixar la posició que prèviament l'organització de la rua li haurà assignat i passarà a ocupar la darrera posició de la rua. El sorteig de la posició es farà en directe per Ràdio Taradell el mateix dia 25 de febrer a 2/4 d'1 del migdia.

6. ÉS RECOMANABLE que cada carrossa porti (com a mínim) un extintor. És per una seguretat vostra.

7. La rua començarà a les 19h, puntual, just després del pregó de Carnestoltes.

8. Les mides màximes de les carrosses haurien de ser aproximadament de 3,50m d'alçada per 3m d'amplada.

9. El recorregut acabarà a la rotonda del monument de l'Atlàntida i no es deixarà entrar cap carrossa al c/ Catalunya ni a la zona de Can Costa i Font.

10. Per tal d'agilitzar la rua, cal que les carrosses no s'aturin en cap moment del recorregut. Només es disposarà de 2 minuts, com a molt, per fer una coreografia davant del jurat.

11. L'incompliment de les normes esmentades o qualsevol mal comportament pot produir la desqualificació de la carrossa a dins de la rua.

12. L'organització no es farà responsable dels incidents que es puguin produir durant la rua, tant de desperfectes a les carrosses com accidents amb el públic en general o participants de la rua.

13. Hi haurà servei d’ambulància darrera la rua.

14. Un jurat, situat a l'entrada del Centre Cultural Costa i Font, premiarà les 3 millors carrosses. Es valorarà l'originalitat, la temàtica, la qualitat de la carrossa i la coreografia, d’un màxim de 2 minuts davant del jurat. L'entrega de premis es farà després del sopar a Can Costa.

15. Al final de la rua, tots els components participants de les carrosses tindran un entrepà i beguda a la Sala Gran de Can Costa, que s'entregarà al responsable de cada carrossa inscrita prèviament.

16. L'organització es reserva el dret de considerar o no com a carrossa a alguna de les inscripcions.

17. Fes de la disbauxa una festa responsable. El Carnaval és una festa per pasar-ho bé. Per això, controla’t i beu amb moderació.